Wednesday, December 24, 2008

Lampropelma nigerrimum

juv. Lampropelma nigerrimum

Photobucket

Aki látogatja a külföldi fórumokat, annak nem lesz újdonság ez a bejegyzés, viszont érdemes a téma egy röpke poszt erejéig, mivel a Délkelet-Ázsiai fánélő madárpókok az utóbbi években kezdenek szélesebb népszerűségnek örvendeni a hobbisták körében.

A Lampropelma nigerrimum nem ismeretlen faj a tudomány előtt, hiszen Simon 1892-ben már leírta e pókot, amely így génuszának típusfaja lett.

Photobucket


Simon, E. (1892a). Histoire naturelle des araignées. Paris, 1: 1-256.


Az újrafelfedezése 2007 novemberében Jean-Michel Verdez és Christophe Bauduin által történt meg egy kis indonéz sziget - Sangihe monszun erdeiben.

Volker von Wirth végezte el a talált egyedek összehasonlítását a névhordozó típussal és nem talált lényeges eltérést az összehasonlítás során.

Jean-Michel Verdez sikeresen szaporította e fajt fogságban, ezért kis szerencsével, a Lampropelma nigerrimum stabilan megvetheti a lábát a hobbisták gyüjteményeiben. A fenti képen szereplő fiatal állat is ebből az "eresztésből" származik. A pókok A-ból B-be történő eljuttatását köszönöm Márton Ferencnek (Madárpók Bt. ).

A jövőbeni kereszetezett állomány elkerülésének érdekében fontos mejegyezni, hogy a Lampropelma nigerrimum nem azonos sem a Lampropelma sp. "borneoval" sem a "sulawesivel".

Továbbá, ezúton kívánok mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Sikeres, Boldog Új Esztendőt.

>>Cyrio-Lampro témáról itt írtam bővebben<<

1 comment:

T-boy said...

Sziasztok!
A Lampropelmás bejegyzés ezeddig elkerülte a figyelmem. Nekem tetszett, főleg hogy szeretem az ázsiai fajokat. Régebben én is csináltam egy fordítást kiegészítesekkel a nigerrimumról, el is küldtem Silernek ellenőrzésre( Fordítás, szavak használata stb...), hamarosan olvasható lesz. Fince a pók miatt viszont irigyellek, remélem hamarosan én is be tudok szerezni egy-két példányt a fajból.
Üdv: T-boy